Meny

Välj från lista

Verksamhetsidé & köpvillkor

Skadekompassen rekommenderar och säljer varor och tjänster med målsättning att hjälpa personer att snabbast möjligt BLI samt för att långsiktigt förbättra förutsättningarna för att VARA fysiskt och psykiskt belastningstålig och aktiv samt hälsosam, frisk och välmående. En aktiv livsstil ihop med andra människor och med uppgifter man tycker om är bästa medicinen för många av våra sjukdomar och för att vi skall skatta vår livskvalitét som hög. Varor och tjänster som vi anser vara särskilt bra och som kan bidra till en ökad fysiskt och psykiskt aktiv livsstil ger vi tips på, rekommenderar eller säljer.

För att kunna vara så precisa som möjligt i våra rekommendationer av och i utbud av varor och tjänster utifrån specifika behov och förutsättningar säljer vi dels egna sådana samt samarbetar med utvalda producenter och leverantörer och rekommenderar och hänvisar till köp av utvalda tjänster respektive utvalda artiklar ur deras respektive sortiment.

Vid ett sjukdomstillstånd, besvär eller lidande ersätter vår information, råd eller tips inte det individuella behovet av fysisk eller digital vård hos våra sjuk- och hälsovårdsinrättningar som kan föreligga. Likaså kan Skadekompassen, artikelförfattare, skribenter, granskare eller redaktörer INTE hållas ansvarig och på något sätt, så långt som lagen kräver, anses ersättningskyldig för någon eventuell konsekvens som kan uppstå genom att läsa eller följa vår information, tips, rekommendationer eller köp av varor och tjänster av eller genom oss. Eftersom vi är måna om dig, är yrkesstolta och vill vara duktiga och skickliga på det vi gör anstränger vi oss för att vara till så stor hjälp som möjligt vilket innefattar att endast föreslå sådant som vi utifrån vår kompetens anser kan vara till hjälp för att göra din tillvaro bättre.

Köpvillkor vid köp hos någon av våra partner

Vid köp av varor och tjänster hos våra partners gäller deras respektive köpvillkor och Skadekompassen är INTE ansvarig för någon eventuell konsekvens som ett sådant köp kan ha för dig, oavsett om vi har rekommenderat varan eller tjänsten eller inte. Vi samarbetar bara med dem vi har förtroende för och som vi anser svarar upp mot våra krav på kompetens, välvilja, hög kvalitet och god kundsupport med bra och trygga köpvillkor, handel och distribution.

Köpvillkor vid betalning och köp i Skadedekompassen Shop

Alla varor och tjänster som betalas direkt i vår Shop säljs av Skadekompassen AB med organisationsnummer 559265-1458 och vid dessa köp gäller nedanstående köpvillkor

Skadekompassen Shop drivs av Skadekompassen AB.

Fri frakt vid köp över 599 kr*

Vi skickar fraktfritt från oss på köp över 599 kr, rörande små och medelstora paket.
*Undantag är hyresobjekt som skall skickas tur och retur, om man önskar företagspaket då fraktkostnad tillkommer samt vid beställning av stora paket som vid köp av kontorsstol, arbetsbord eller liknande, då vi har en fast fraktavgift som tillägg.

Leverans inom 0-3 dagar 

Digitala tjänster skickas så snart ordern hanteras hos oss, vilket vanligen är samma dag. Fysiska varor som finns på lager skickas ofta samma dag om beställningen läggs före kl. 14.00, vilket betyder att den normalt kommer fram till dig eller ditt utlämningsställe 1-2 dagar därefter. Om en vara tillfälligt tagit slut på våra två lager skickas den istället direkt från leverantör och om det gäller ett svenskt lager kommer den vanligtvis fram till dig inom 1-5 dagar från orderdatum. Är det exempelvis en tysk produkt kan det dröja 2-8 arbetsdagar. Om vi tror att vi i något fall har svårt att hålla vår leverenstid så kontaktar vi dig och du har då rätt att häva ditt köp.

Vi skickar inte alltid delleverans på varor som vi normalt lagerför men som för tillfället är slut på lagerhyllan, vilket betyder att om en vara på ordern inte finns på lager så skickas ibland alla varor på ordern samtidigt först då den sista varan kommit till vårt lager. Om detta skulle uppstå kontaktar vi er för att höra hur ni önskar ha er leverans.
Om vi inte kan leverera er vara inom avtalad tid så kommer vi att informera om detta per mail till er uppgivna mailadress i samband med att ni placerade ordern. Ni har då rätt att häva köpet utan extra kostnader.

Swish och faktura 

Handla din vara genom betalning med swish eller via faktura direkt vid orderläggande. Betalning via Swish sker genom din och vår bank. Under betalningsprocessen väljer ni önskad betalningsmetod.

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter.

Frågor på ditt betalsätt?

För frågor gällande swish, kontakta din bank.

Företagsköp

Vi ser över och kommer komplettera för företagsköp snarast.

30 dagars öppet köp och ångerrätt av fysiska varor

Vi tillämpar ångerrätt av ert köp enligt Konsumentverkets rekommendationer samt enligt distansavtalslagen och hos oss gäller 30 dagars öppet köp av fysiska varor! OBS! Ångerrätten gäller bara om varan är intakt och oanvänd. Under de förutsättningarna kan du alltså försiktigt öppna förpackningen för att känna på produkten och prova storlek och på så sätt kontrollera att varan motsvarar dina förväntningar.

Ingen ångerrätt vid köp av digitalt innehåll

Ångerrätten gäller inte för avtal om digitalt innehåll som du som konsument har samtyckt till att leverans påbörjas och gått med på att det därigenom inte finns någon ångerrätt. Samtycket sker genom en en aktiv handling från dig som konsument genom att du aktivt kryssar för att du är fullt införstådd med detta vid genomförandet av köpet.

Avtal om digitalt innehåll ska skiljas från avtal om så kallade digitala tjänster. Som digitala tjänster räknas löpande avtal som till exempel sociala medier, abonnemangsavtal av streamingtjänster, molnlagring, webbaserad e-post och molnapplikationer. Undantaget för digitalt innehåll omfattar inte den typen av tjänster.

Exempel på köp av digitalt innehåll kan vara köp av träningsprogram, pdf, dokument, bilder och liknande.

Avtalsvillkor prenumerationstjänster

Vid avtal om köp av vår digitala prenumerationstjänster gäller dessa villkor.

Returer, byten och reklamation

Om du önskar reklamera, returnera en vara eller hela ordern eller byta eller ändra vara ber vi dig kontakta oss. Vi återkommer till er så snart vi kan och hjälper er. Vi tar inte emot paket som skickats med ”postförskott” eller ”REK”.

Tips vid returer

Returer till oss sker på egen bekostnad utom då det gäller reklamation eller om vi har packat fel. PostNords ”brev skicka lätt” är ett relativt billigt och smidigt sätt att skicka medelstora paket upp till 2kg. Du genomför fraktköpet på webben och skriver ut fraktsedeln själv och går sedan och lämnar in paketet hos något av postens ombud. Både avsändare och mottagare aviseras via e-post både vid inlämnandet och vid uthämtande av paketet. Detta gör skickandet relativt säkert. Dock tar varken PostNord eller vi något ekonomiskt ansvar. Här är länk till PostNord skicka direkt.

Mindre varor går också att skicka med vanlig post/brev. Då ingår dock ingen avisering av försändelsen och varken PostNord eller vi tar något ekonomiskt ansvar.

Om du inte hämtar ut ditt paket?

Försändelse som ej utlöses varpå paketet går i retur till oss faktureras 199 kr per paket för att täcka våra kostnader för transport- och lagerhantering.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om ni utnyttjat er ångerrätt, betala tillbaka vad ni har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid kostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror eller utbytta varor till er.

Faktura från Klarna

Har du frågor om din faktura från Klarna eller om du vill ändra betalsätt i efterhand? Vänligen kontakta då Klarna på nummer 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.

Försäljning till minderåriga

Skadekompassen ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Force Majeure

Skadekompassen fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om skadekompassens åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som skadekompassen heller inte kunnat förutse. Skadekompassen är inte ansvarig för skada som beror av lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Skadekompassen är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd. Skadekompassen är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Skadekompassen varit normalt aktsamt. Skadekompassen ansvarar inte i något fall för indirekt skada.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Företagsuppgifter

Skadekompassen AB
Norra Allégatan 8
41301 Göteborg

Kontakt

info@skadekompassen.se
010-160 3000

Vad roligt att du vill lämna omdöme på Skadekompassen.se. Dina synpunkter hjälper andra att välja och få bra vård och vårdgivaren att erbjuda detta.

Tänk på att:

Tips på innehåll:

Så här används informationen du lämnar