Shop

Meny

Välj från lista

5 bra övningar för artros i höft och knä

Här är 5 bra övningar för dig med artros i höft eller knä. Träna 5 minuter om dagen och bli bättre snabbt och på lång sikt.

Repetitioner (reps) 10
Omgångar (set) 2
Träningstillfällen 1-2 ggr/dag
Beskrivning Du kan placera en stol bakom dig som du kan sätta dig ner mot och resa dig från. Du kan även ha en stolsrygg framför dig för stöd och avlastning om du behöver det.
Repetitioner (reps) 10
Omgångar (set) 2
Träningstillfällen 1-2 ggr/dag
Varaktighet 30 sek per ben
Omgångar (set) 2
Träningstillfällen 1-2 ggr/dag
Beskrivning För att göra övningen lite svårare kan du göra små nigningar eller vrida på huvudet eller röra den upplyfta foten i olika riktningar.
Repetitioner (reps) 10
Omgångar (set) 2
Träningstillfällen 1-2 ggr/dag
Repetitioner (reps) 10
Omgångar (set) 2
Träningstillfällen 1-2 ggr/dag

 

 

Tack för att du vill lämna ditt omdöme på Skadekompassen.se. Dina synpunkter hjälper andra att välja och få bra vård.

Tänk på att:

Tips på innehåll:

Så här används informationen du lämnar