Shop

Meny

Välj från lista

Verksamhetsidé & köpvillkor

Skadekompassen rekommenderar och säljer varor och tjänster med målsättning att hjälpa dig att snabbast möjligt BLI samt för att långsiktigt förbättra förutsättningarna för att VARA fysiskt och psykiskt belastningstålig och aktiv, hälsosam, frisk och välmående. En aktiv livsstil ihop med andra människor och med uppgifter man tycker om är bästa medicinen för många av våra sjukdomar och för att vi skall skatta vår livskvalitét som hög. Varor och tjänster som vi anser vara särskilt bra och som kan bidra till en ökad fysiskt och psykiskt aktiv livsstil ger vi tips på, rekommenderar eller säljer.

För att kunna vara så precisa som möjligt i våra rekommendationer av varor och tjänster utifrån specifika behov och förutsättningar säljer vi dels egna sådana samt samarbetar med producenter och leverantörer och rekommenderar och hänvisar till köp av specifika varor och tjänster ur deras respektive sortiment. Vår målsättning är att ge tips på de produkter som vi tror är de lämpligaste på marknaden för respektive ändamål och där du samtidigt får ett gott omhändertagande i vård- och köpprocessen. Tidigare drev vi egen webbshop med lager och distribution där vi köpte in precis de varorna för att kunna sälja dem vidare till er. Hanterandet av varor tog mycket av våra resurser i anspråk och vi insåg att vi aldrig skulle kunna ge tips på och sälja alla de mest lämpade produkterna på detta sätt. Nu väljer vi istället produkter ur en mycket större marknad genom våra utvalda partners och får istället betalt av dem för sålda varor genom detta samarbete. Då kan vi fortsätta göra det vi vill och är bäst på – att hjälpa dig med råd och vård på det vi tror har god chans att hjälpa dig och samtidigt få intäkter så att vi kan driva verksamheten vidare.

Viktigt att tänka på. Vid ett sjukdomstillstånd, besvär eller lidande ersätter vår information, råd eller tips inte det individuella behovet av fysisk eller digital vård hos våra sjuk- och hälsovårdsinrättningar som kan föreligga. Likaså kan Skadekompassen, artikelförfattare, skribenter, granskare eller redaktörer INTE hållas ansvarig och på något sätt, så långt som lagen kräver, anses ersättningskyldig för någon eventuell konsekvens som kan uppstå genom att läsa eller följa vår information, tips, rekommendationer eller köp av varor och tjänster av eller genom oss. Eftersom vi är måna om dig, är yrkesstolta och vill vara duktiga och skickliga på det vi gör anstränger vi oss för att vara till så stor hjälp som möjligt vilket innefattar att endast föreslå sådant som vi utifrån vår kompetens anser kan vara till hjälp för att göra din tillvaro bättre.

Köp- och hyresvillkor

  • Vid köp/betalning hos våra partners gäller deras respektive köpvillkor.*
  • Vid köp/betalning av fysiska varor i Skadekompassen gäller 30 dagars öppet köp och ångerrätt.**
  • Vid köp av digitalt innehåll gäller ingen ångerrätt.***
  • Då konsument betalat för och ingått avtal med Skadekompassen om hyra av utrustning gäller följande villkor: https://skadekompassen.se/hyresavtal-medicinsk-laser/

*Köpvillkor vid köp/betalning hos någon av våra partner

Vid köp av varor och tjänster hos våra partners gäller deras respektive köpvillkor och Skadekompassen är INTE ansvarig för någon eventuell konsekvens som ett sådant köp kan ha för dig, oavsett om vi har rekommenderat varan eller tjänsten eller inte. Vi samarbetar bara med dem vi har förtroende för och som vi anser svarar upp mot våra krav på kompetens, välvilja, hög kvalitet och god kundsupport med bra och trygga köpvillkor, handel och distribution.

Köpvillkor vid köp/betalning i Skadedekompassen Shop

Alla varor och tjänster som betalas direkt i vår Shop säljs av Skadekompassen AB med organisationsnummer 559265-1458 och vid dessa köp gäller nedanstående köpvillkor

Skadekompassen Shop drivs av Skadekompassen AB.

**Fysiska varor = 30 dagars öppet köp och ångerrätt

Vi tillämpar ångerrätt av ert köp enligt Konsumentverkets rekommendationer samt enligt distansavtalslagen och hos oss gäller 30 dagars öppet köp av fysiska varor! OBS! Ångerrätten gäller bara om varan är intakt och oanvänd. Under de förutsättningarna kan du alltså försiktigt öppna förpackningen för att känna på produkten och prova storlek och på så sätt kontrollera att varan motsvarar dina förväntningar.

***Digitalt innehåll = Ingen ångerrätt

Exempel på köp av digitalt innehåll kan vara köp av träningsprogram, pdf, dokument, bilder och liknande.

Ångerrätten gäller inte för avtal om digitalt innehåll som du som konsument har samtyckt till att leverans påbörjas och gått med på att det därigenom inte finns någon ångerrätt. Samtycket sker genom en en aktiv handling från dig som konsument genom att du aktivt kryssar för att du är fullt införstådd med detta vid genomförandet av köpet.

Avtal om digitalt innehåll ska skiljas från avtal om så kallade digitala tjänster. Som digitala tjänster räknas löpande avtal som till exempel sociala medier, abonnemangsavtal av streamingtjänster, molnlagring, webbaserad e-post och molnapplikationer. Undantaget för digitalt innehåll omfattar inte den typen av tjänster.

Fri frakt vid köp över 599 kr*

Vi skickar fraktfritt från oss på köp över 599 kr, rörande små och medelstora paket.
*Undantag är hyresobjekt som skall skickas tur och retur samt om man önskar företagspaket samt vid beställning av stora paket som vid köp av kontorsstol, arbetsbord eller liknande, då vi har en fast fraktavgift som tillägg.

Leverans inom 0-5 dagar 

Digitala tjänster skickas så snart ordern hanteras hos oss, vilket vanligen är samma dag.

Olika varor har olika leverenstid bereoende på var de lagras och skickas ifrån och leverenstiden framgår på respektive produktsida i shopen.

Hyreslaser och vissa köplaser har vi på eget lager och dessa skickas ofta samma dag om beställningen läggs före kl. 13.00, vilket betyder att den normalt kommer fram till dig eller ditt utlämningsställe 1-2 dagar därefter. Om vi inte har lasern hemma kan leverenstiden variera mellan omkring 2-14 dagar.

Om vi tror att vi i något fall har svårt att hålla vår leverenstid så kontaktar vi dig och du har då rätt att häva ditt köp.

Vi skickar inte alltid delleverans på varor som vi normalt lagerför men som för tillfället är slut på lagerhyllan, vilket betyder att om en vara på ordern inte finns på lager så skickas ibland alla varor på ordern samtidigt först då den sista varan kommit till vårt lager. Om vi anser det vara bättre för er och fungerar för oss så kan vi delskicka.

Swish och faktura

Handla din vara genom att betala direkt vid orderläggande med swish eller via faktura. Betalning via Swish sker genom din och vår bank och betalning via faktura sker via Fortnox

Under betalningsprocessen väljer ni önskad betalningsmetod.

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter.

Frågor på ditt betalsätt?

För frågor gällande swish, kontakta din bank.

Företagsköp

Det går bra att göra företagsköp.

Avtalsvillkor prenumerationstjänster

Vid avtal om köp av vår digitala prenumerationstjänster gäller dessa villkor.

Returer, byten och reklamation

Om du önskar reklamera, returnera en vara eller hela ordern eller byta eller ändra vara ber vi dig kontakta oss. Vi återkommer till er så snart vi kan och hjälper er. Vi tar inte emot paket som skickats med ”postförskott” eller ”REK”.

Tips vid returer

Vid retur av hyresobjekt, använd medföljande retursedel eller returnera via överenskommet sätt.

Returer av köpta varor sker på egen bekostnad utom då det gäller reklamation eller om vi har packat fel. PostNords ”brev skicka lätt” är ett relativt billigt och smidigt sätt att skicka medelstora paket upp till 2kg. Du genomför fraktköpet på webben och skriver ut fraktsedeln själv och går sedan och lämnar in paketet hos något av postens ombud. Både avsändare och mottagare aviseras via e-post både vid inlämnandet och vid uthämtande av paketet. Detta gör skickandet relativt säkert. Dock tar varken PostNord eller vi något ekonomiskt ansvar. Här är länk till PostNord skicka direkt.

Mindre varor går också att skicka med vanlig post/brev. Då ingår dock ingen avisering av försändelsen och varken PostNord eller vi tar något ekonomiskt ansvar.

Om du inte hämtar ut ditt paket?

Försändelse som ej utlöses varpå paketet går i retur till oss faktureras 200 kr per paket för att täcka våra kostnader för administration.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om ni utnyttjat er ångerrätt, betala tillbaka vad ni har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Ni får själv betala returkostnaderna när ni sänder tillbaka varan. Vi betalar dock alltid kostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror eller utbytta varor till er.

Försäljning till minderåriga

Skadekompassen ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Force Majeure

Skadekompassen fritar sig från skyldigheten att fullfölja sin del av avtalet och från skyldighet att erlägga skadestånd om skadekompassens åtaganden inte alls eller endast till onormalt hög kostnad kan fullgöras på grund av krig, upplopp, blockad, eldsvåda, explosion, eller ingrepp av offentlig myndighet som skadekompassen heller inte kunnat förutse. Skadekompassen är inte ansvarig för skada som beror av lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet i fråga om strejk, blockad, bojkott och lockout gäller även om Skadekompassen är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd. Skadekompassen är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Skadekompassen varit normalt aktsamt. Skadekompassen ansvarar inte i något fall för indirekt skada.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Företagsuppgifter

Skadekompassen AB
Norra Allégatan 8
41301 Göteborg

Kontakt

info@skadekompassen.se
010-160 3000 (lämna meddelande innehållande ditt ordernummer och vad det gäller)

Tack för att du vill lämna ditt omdöme på Skadekompassen.se. Dina synpunkter hjälper andra att välja och få bra vård.

Tänk på att:

Tips på innehåll:

Så här används informationen du lämnar

Supervettiga nyheter för hälsanIbland har vi extra bra tips, kampanjer eller erbjudanden och då berättar vi om dem för dig i ett nyhetsbrev

Ibland har vi extra bra tips, kampanjer eller erbjudanden och då berättar vi om dem för dig i ett nyhetsbrev